Program

Dzień I: 14 czerwca 2018

Moderatorzy Forum:
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO
Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER
Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

Rejestracja i poranna kawa

Przywitanie Uczestników i gra networkingowa

Już teraz sprawdźmy kto jak co roku jest na Forum, otwórzmy się też na nowe znajomości!

Katarzyna Klimkiewicz, Project Director, BLUE BUSINESS MEDIA
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO
Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

SESJA PLENARNA
MAKING PROCUREMENT AGILE!

KEYNOTE Rola zakupów w procesie innowacji w kontekście zwinnych łańcuchów dostaw

Krzysztof Pawlak, Contract Manufacturing & PS Strategic Development Global Controlling Lead, BAYER /SZWAJCARIA/

  • jak zakupy mogę pomóc w procesie innowacji i jakie są potencjalne role funkcji zakupowej w rozwoju produktów
  • co mają wspólnego dynamiczne zdolności łańcucha dostaw, ze zwinnymi łańcuchami dostaw oraz innowacjami
  • jak rozwijać innowacyjność w zakupach w firmie – typowe pułapki i strategie
  • przykład dwóch innowacyjnych branż: smartphonów oraz farmaceutyczny
  • wyniki badań dotyczące innowacyjności funkcji zakupowej w branży farmaceutycznej
  • mierzenia innowacyjności i tworzenia strategii innowacji w łańcuchu dostaw

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Prezentacja zarezerwowana dla firmy SAP

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

INSPIRACJA SPOZA ZAKUPÓW: Pochwała turkusu, czyli o samoorganizujących się firmach

Firmy turkusowe swoją ponadprzeciętną skuteczność (i zyskowność!) zawdzięczają odrzuceniu większości „nienaruszalnych” zasad korporacyjnego porządku:

Andrzej Blikle, promotor idei turkusowych organizacji

  • jako cel główny przyjmują nie zysk, ale doskonalenie zarówno świata, jak i własnego miejsca pracy
  • budują na zaufaniu, poczuciu odpowiedzialności i partnerstwie
  • odrzucają współzawodnictwo na rzecz współpracy
  • rezygnują z „systemów motywacyjnych” na rzecz poczucia satysfakcji z pracy
  • odrzucają zarządzanie na rzecz samoorganizacji

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę: kontynuujemy wymianę wizytówek!

Porozmawiajmy! Jak stworzyć zwinne zakupy

Moderator: Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

Paneliści:
Krzysztof Matczyński, Senior Manager EMEA Procurement Engineering & Should Costs, EATON COMPONENTS
Grzegorz Frank, Dyrektor zakupów, GRUPA PFLEIDERER
Jan Stasiak, Country Procurement Director, Head of BEMEA Industrial Procurement, BUNGE

  • co dziś znaczy dla nas agile
  • ciągłe doskonalenie, szybka reakcja, systematyczne podnoszenie jakości
  • społeczna odpowiedzialność i koncentracja na potrzebach odbiorcy – czy to wystarczy
  • agile w praktyce: Polska i świat

KEYNOTE Don’t let yourself be led by the nose – how sellers sell, and how buyers should buy?

  • how do Sales managers perceive Procurement
  • how does a supplier see and treat its customers? Sales Kraljic Portfolio
  • how to best manage supplier relationships
  • different pricing strategies (vs. Costs)

Frank Oort, Founder, SCCIM (Sourcing Consultancy, Coaching & Interim Management) /HOLANDIA/

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Lunch i podział na sesje równoległe

SESJA ZAKUPY DIRECT
ROZWIJAJ ZAKUPY: OD STRATEGII PO AUTOMATYZACJĘ

Prowadzenie: Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

Optymalizacja procesu zakupów
Case study: Vesuvius Poland

Estera Wisniewska-Palichleb, Purchasing Manager Poland, VESUVIUS

  • jak przygotować się do standaryzacji i jak przekonać zespół do zmiany
  • największe wyzwania podczas automatyzacji procesu zakupów
  • od standaryzacji do Centrum Usług Wspólnych czyli wszystkie drogi prowadzą do SSC

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Automatyzacja i robotyka procesów zakupowych a przyszły kształt funkcji zakupowej

Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Globalnie versus lokalnie – jak dobrze przeorganizować zakupy: rola zakupów versus commodity management, co lokalnie a co globalnie

Lech Kozłowski, Global Category Manager, ROLLS-ROYCE POLAND

  • czym jest zarządzanie kategorią i jakie korzyści dla przedsiębiorstwa niesie za sobą dobra strategia zakupowa oparta na kategoriach
  • jakie wyzwania stoją przed firmami, które wdrażają i aktywnie promują zarządzanie kategoriami w swoich zespołach zakupowych
  • kiedy działania lokalne a kiedy globalne są bardziej skuteczne i jak połączyć oba światy aby uzyskać jak największe korzyści

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Dzielimy się na grupy tematyczne – wybierz temat, który Ci pasuje!

SESJA ZAKUPY INDIRECT
KUPUJ I IMPLEMENTUJ TECHNOLOGIE!

Prowadzenie: Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO

Jak kupować energię przy zmieniających się trendach rynkowych

Bartosz Palusiński, Operations Director Central Europe, E&C Consultans

  • jak będzie rozwijał się rynek energii w najbliższych latach
  • czy ceny energii będą rosły czy spadały w perspektywie następnych kilkunastu lat
  • co robić, aby kupować sprawnie – dobre praktyki w zakupach energii

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Jak budować relacje między Kupcem a Klientem Wewnętrznym w zakupach indirect

Marta Kozłowska, Strategic Operations Director CE Commercial, MARS TRANSVERSAL TEAM

  • cele biznesowe a cele zakupowe
  • kto jest Klientem Wewnętrznym

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Porozmawiajmy! Nie ma zakupów bez zakupów!

Moderator: Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO

Aneta Cichańska-Matysiak, Manager Zakupów, NATIONALE-NEDERLANDEN

Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor PR, NATIONALE-NEDERLANDEN

Norbert Szafranowicz, Kierownik Działu Zakupów i Infrastruktury, TCHIBO WARSZAWA

Pozostałych Panelistów zaprezentujemy wkrótce

  • już nie Klient, a Partner Wewnętrzny, czyli relacje międzydziałowe (zakupy a administracja, marketing)
  • „wspólne” i „nowe” obszary działania i kompetencji
  • partnerstwo i kontrola

Przerwa na kawę

Kupujemy nowe technologie – praktyczne wskazówki
Case study: Adamed

Marcin Rzepus, Specjalista ds. Zakupów, Departament Inwestycji i Zakupów, ADAMED

  • jak organizować zakupy w obszarze R&D
  • postępowania przetargowe w projektach innowacyjnych UE: kluczowe aspekty

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Dzielimy się na grupy tematyczne – wybierz temat, który Ci pasuje!

SESJA WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI
WYKORZYSTAJ RELACJE Z DOSTAWCAMI DO WZROSTU BIZNESU!

Prowadzenie: Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER

Jak się przygotować do negocjacji

Prelegenta potwierdzimy wkrótce

  • specyfikacja przetargowa – kto przygotowuje, kto kupuje, jak się „wygrywa” przetarg
  • jak się dobrze przygotować do współpracy: 5 kluczowych elementów

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

GOŚCINNA PREZENTACJA DOSTAWCY Jak nie zabić relacji z dostawcami przez forsowanie narzędzi & procedur

Prelegenta potwierdzimy wkrótce

  • korzyści i przywileje dla dostawcy płynące z implementacji narzędzi i procedur dla danego sektora biznesu
  • okiem dostawcy: kolejne procedury – rewolucjo trwaj!

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

GOŚCINNA PREZENTACJA DOSTAWCY Jak zdobyć wiedzę o kategorii zakupowej dzięki dostawcom

Robert Kowalczyk, Country Manager Poland/Regional Sales Director, COMMUNISIS POLAND

  • jak się przygotować do opracowania strategii dla danej kategorii

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Dzielimy się na grupy tematyczne – wybierz temat, który Ci pasuje!

GRUPY TEMATYCZNE – spotkania w małych grupach z ekspertami – czyli okazja do dyskusji na najbardziej nurtujące pytania. Każdy Uczestnik samodzielnie wybiera interesujący go temat dyskusji.
Liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

1. Don’t let yourself be led by the nose – how sellers sell, and how buyers should buy

– discussion with participants based on statements

Frank Oort, Founder of SCCIM (Sourcing Consultancy, Coaching & Interim Management)

  • procurement and Sales people should have same interpersonal skills
  • internal stakeholder management is more important to Procurement than Sales
  • procurement people are in a better to position to negotiate than Sales

DODATKOWO ODBĘDĄ SIE DWA WARSZTATY – czekamy na Państwa głosy w sprawie wyboru ich tematów!

  1. Wywieranie wpływu na ludzi w biznesie
  2. Innowacje w opakowaniach FMCG
  3. Big Data w zakupach – możliwości, ograniczenia
  4. Capacity management – czyli jak zarządzać produkcją na przyszłość
  5. Współpraca zakupów z różnymi fabrykami w ramach jednej grupy – jak pokonać różnice

Zakończenie częsci konferencyjnej pierwszego dnia Forum

WIECZORNA IMPREZA BRANŻY ZAKUPOWEJ

Wyśmienita kolacja, dobre drinki i muzyka – zapewniamy atmosferę do rozmów i relaksu!

 

Dzień II:15 czerwca 2018, piątek

Moderatorzy Forum:
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO
Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER
Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

Rejestracja i poranna kawa oraz świetny moment, żeby podsumować pierwszy dzień

Przywitanie Uczestników i networking

Katarzyna Klimkiewicz, Project Director, BLUE BUSINESS MEDIA
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO
Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

SESJA PLENARNA
ZAKUPY ZGODNE Z PRAWEM.., CZYLI NIE TYLKO O RODO

RODO (Rozporządzanie o Ochronie Danych Osobowych) a Zakupy: co nam grozi? na co musimy być gotowi?

Prelegenta zaprezentujemy wkrótce

  • procedury i zmiany do implementacji
  • zabezpieczenie danych
  • kary związane z nieprzestrzeganiem rozporządzenia

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Porozmawiajmy! Back door selling

Moderator: Rafał Dados, Managing Partner, EIPM POLAND, EVENEUM

Paneliści:
Artur Żołądź, Buyer, MICHELIN
Barbara Korycka, Sourcing Manager, LIUGONG DRESSTA MACHINERY
Konrad Krochmal, Head of Category Management, EUROFINS
Jacek Walusiak, Purchasing Supervisor, BWI POLAND TECHNOLOGIES

  • skala zjawiska
  • prewencja

Przerwa na kawę i networking

Wybór formuły realizacji projektów inwestycyjnych – wpływ na efektywność zakupu

Weronika Gągała, Szef Zarządzania kontraktami, GA PUŁAWY

  • stosowane w praktyce rozwiązania oraz korzyści i ryzyka związane z zarządzaniem projektem w zależności od wybranej formuły
  • formuła realizacji projektu ” pod klucz” – czy zawsze opłaca się zapłacić za spokojny sen

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

NOWOŚĆ SESJA: BE INNOVATE OR DIE! ZNAJDŹ SWÓJ START’UP!

Zapraszamy na krótką sesję z udziałem startupów, które zaprezentują swój pomysł na innowacyjność.

Filip Kramarczyk, Dyrektor Rozwoju, HUSARION
Marek Cieśla, CEO, WOOLET
Informacje o dalszych start’upach wktórce!

Lunch i podział na sesje równoległe

SESJA ZAKUPY DIRECT
ZWIĘKSZAJ SKUTCZNOŚĆ DZIAŁAŃ ZAKUPOWYCH

Prowadzenie: Mateusz Rak, Group Head of Procurement Development, IAG GBS

Pozmawiajmy! „Współpraca na linii start-up a zakupy w dużej organizacji

Moderator: Szymon Tochowicz, Managing Partner, EIPM POLAND, EVENEUM

Paneliści:
Filip Kramarczyk, Dyrektor Rozwoju, HUSARION

Marek Cieśla, CEO, WOOLET
Pozostałych panelistów zaprezentujemy wkrótce

  • start-up a klasyczny dostawca, najważniejsze różnice
  • zaufanie a zabezpieczenia, jak podejść do firmy bez organizacji i procedur

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Mapowania strumieni wartości w procesie zakupów – jak zwiększać wartość zakupów poprzez eliminację strat

Damian Bukowski, PL Purchasing Group Manager, SKF POLSKA

  • jak dzięki mapowaniu strumieni wartości uwolnić niezbędne zasoby
  • jak zwiekszyć skuteczność procesów zakupu, które są niezbędne do funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz jak zminiejszyć nakłady ponoszone na ich realizację
  • przeniesienie technik od dawna stosowanych w doskonaleniu procesów produkcyjnych, do procesów zakupu

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Innowacyjne Metody Zarzadzania Kosztami Direct Material

Krzysztof Matczyński, Senior Manager EMEA Procurement Engineering & Should Costs, EATON COMPONENTS

  • Direct Material Cost Out/Savings Management
    • Gap process & Saving Hopper
    • Execution & Success Factors
  • Should Costing
  • Design to Value (DtV)
  • VA/VE
  • Cost Out Events & Integrated Deck Building (IDB)
  • Cost Calculation Solutions

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Efektywny zakup surowców i zabezpieczania się przed ryzykiem w tego rodzaju transakcjach
Case study: AMICA WRONKI

Błażej Sroka, Dyrektor Zakupów, AMICA WRONKI

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę i zapraszamy ponownie na sesję plenarną

SESJA ZAKUPY INDIRECT
WPROWADZAJ INNOWACJE DO ZAKUPÓW INDIRECT

Prowadzenie: Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, PLATFORMA ZAKUPOWA ALEO

Które procesy zakupów indirect możemy zautomatyzować. Success story: optymalizacja kategorii części elektryczne
Case study: TZMO

Wojciech Fietkiewicz, Dyrektor Zakupów, TZMO

  • najważniejszy pierwszy krok – sposób na poprawę jakości danych w systemie ERP
  • wdrożenie technologii Punch-Out: importowanie koszyka zakupowego do systemu ERP

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Wykorzystaj metodę Design Thinking do zmian w procesie zakupowym!
Case study: NATIONALE-NEDERLANDEN

Aneta Cichańska-Matysiak, Manager Zakupów, NATIONALE-NEDERLANDEN

  • czym jest Design Thinking i dlaczego warto stosować tę metodę
  • czego możemy oczekiwać, jak wdrażać

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Optymalizacja procesu zakupów
Case study: ALLEGRO

Sławomir Dudek, Dyrektor Zakupów, ALLEGRO
Robert Radziejewski, Software and Asset Management Lead Obszar Techniczny, ALLEGRO

  • Asset Management jako podstawa informacji
  • agile a strategie zakupowe
  • dlaczego cena nie zawsze jest najważniejsza
  • nowe technologie – nowe wyzwani

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Jasne i ciemne strony elektronicznych platform zakupowych
Case study: Tchibo

Norbert Szafranowicz, Kierownik Działu Zakupów i Infrastruktury, TCHIBO WARSZAWA

  • jakie są wymierne korzyści płynące z wdrożenia elektronicznej platformy na potrzeby procesu zakupowego
  • co będzie problemem w trakcie i po wdrożeniu tego narzędzia

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę i zapraszamy ponownie na sesję plenarną

SESJA WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI
DYSKUTUJ, ROZMAWIAJ, ROZWIĄZUJ PROBLEMY – DIALOG Z DOSTAWCAMI BUDUJE RELACJĘ!

Prowadzenie: Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER

Małe a cieszy – aspekty zakupów od średnich i małych organizacji. Prelekcja połączona z dyskusją

Artur Żołądź, Buyer, MICHELIN

  • dlaczego duże firmy wspierają się mniejszymi – jak zaczyna się temat w korporacji
  • współpraca w krótkim czy średnim okresie
  • wsparcie od większego brata
  • słabe strony mniejszej organizacji – co z tym zrobić

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

GOŚCINNA PREZENTACJA DOSTAWCY Oczami dostawcy: pięć bolesnych nieporozumień przy kupowaniu innowacyjnych technologii, oraz jak im zapobiec z korzyścią dla obu stron

Tomasz Bykowski, Dyrektor Marketingu, HORUS

  • jak zmienia się wartość i koszt cyfrowych rozwiązań w czasie – miejsce na dialog w trakcie przetargu i kilka lat po
  • kupowanie realizacji celów i zaspokajania potrzeb, czy kupowanie aplikacji – blaski i cienie umów rezultatu
  • kean startup, czyli jak kupować wiedzę i czas, zamiast produktów
  • formalności i procedury, oraz czy można realizować agile development bez agile procurement
  • na czym tak naprawdę (nie)zarabiają dostawcy nowoczesnych technologii informatycznych

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Pozmawiajmy! Obnażamy słabości rozmów zakupy-dostawcy, czyli czego boją się obie strony siadając do stołu?

Moderator: Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER

Paneliści:
Tomasz Bykowski, Marketing Manager, HORUS

Robert Kowalczyk, Country Manager Poland/Regional Sales Director, COMMUNISIS POLAND

  • czy zakupom zależy tylko na cenie?
  • dlaczego dostawcy boją się pytań zakupowców?
  • dlaczego zakupy nie lubią zadawać pytań?
  • co obie strony naprawdę myślą o sobie? Stereotypy

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Jak wypracować partnerską współpracę zakupy – dostawcy

Konrad Krochmal, Head of Category Management, EUROFINS

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę i zapraszamy ponownie na sesję plenarną

INSPIRACJA Jak praca tłamsi miłość – cienie sukcesów i życia pod napięciem

Marta Niedźwiecka, pierwsza w Polsce certyfikowana sex coach

Zakończenie Forum