Menu

PROGRAM FORUM

Dzień 1, 31 maja 2017, środa

MODERATORZY:
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, platforma zakupowa ALEO
Mateusz Rak, GBS SCM Delivery Lead, ABB

SESJA PLENARNA: ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I TRANSFORMACJE W ZAKUPACH W POLSCE I NA ŚWIECIE

Rejestracja i poranna kawa

Przywitanie Uczestników i gra networkingowa: W poszukiwaniu samorodków

Katarzyna Klimkiewicz, Project Director, BLUE BUSINESS MEDIA
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, platforma zakupowa ALEO
Mateusz Rak, GBS SCM Delivery Lead, ABB

How to transform your procurement team to build high-performing organisation

Christian Voland, BEMEA Procurement Director Switzerland, BUNGE (Szwajcaria)

Sesja pytań i odpowiedzi

Building a world-class global procurement organization

Pascal Delval, Managing Director- DAIG, Groupe Auchan (Francja)

Sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Zarządzanie zmianą w zespołach zakupowych

  • każda zmiana rodzi opór: jak walczyć ze starymi przyzwyczajeniami
  • możemy kupować więcej i wygodniej – czas przeglądnąć nawyki
  • mikrozmiany – makroefekty – jak to zrobić z własnym zespołem?

Marek Skała, Prezes, INSTYTUT SZKOLEŃ MEGALIT

Sesja pytań i odpowiedzi

Lunch i podział na sesje równoległe

RÓWNOLEGŁE SESJE TEMATYCZNE
SESJA ZAKUPY DIRECT
Innowacje w zakupach
i ich centralizacja

PROWADZENIE: Mateusz Rak,
GBS SCM Delivery Lead, ABB

Jak włączyć zakupy w proces innowacji w firmie

  • jak stworzyć zakupy, które wesprą innowacje w firmie
  • znacząca rola dostawców w procesie innowacji
  • możliwość wymiany doświadczeń w gronie Zakupowców: co możemy zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie dostawców w proces innowacji naszych firm i jakie zmiany muszą być zaimplementowane wewnątrz organizacji, które umiejętności i procesy pozwolą nam stworzyć i rozwijać innowacyjne zakupy

Anna Kubiak, Dyrektor Zakupów, CONBELTS

Sesja pytań i odpowiedzi

Współczesna wersja bajki o Kopciuszku, czyli dlaczego obszar zakupów jest funkcją wartości dodanej w organizacji
Case study: ANWIL

  • gdzie byliśmy, a dokąd doszliśmy – krótka refleksja na temat ewolucji w podejściu do roli zakupów
  • truizm, o którym nie wolno zapomnieć, czyli nie wierzcie we wszechmoc obszaru zakupów
  • przyszłość zaczyna się dziś… 5 kluczowych trendów w zarządzaniu zakupami na kolejną dekadę

Anna Waszkiewicz, Dyrektor ds. Zakupów, ANWIL

Sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Centralizacja zakupów

Centralizacja zakupów w grupach kapitałowych
Case study GRUPA LOTOS

  • struktura organizacyjna scentralizowana/zdecentralizowana
  • zakupy scentralizowane/zdecentralizowane – kryteria
  • zalety i wady
  • struktury hybrydowe

Marta Zbucka, Dyrektor ds. Zakupów, GRUPA LOTOS

Sesja pytań i odpowiedzi

Synergia współpracy jednostek lokalnych w kontekście globalizacji i centralizacji zakupów
Case study BUDIMEX

  • współpraca zakupów z rozproszonymi sekcjami jakimi są budowy w ramach jednej grupy
  • jak pogodzić interesy lokalnych jednostek z celami całej grupy w aspekcie zakupów
  • standaryzacja procesów zakupowych w rozproszonej geograficznie jednostce
  • narzędzia i instrumenty wspierające procesy zakupowe w rozproszonej organizacji

Witold Olszak, Dyrektor Zakupów, BUDIMEX

Sesja pytań i odpowiedzi

SESJA ZAKUPY INDIRECT
Nowe obszary optymalizacji

PROWADZENIE: Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, Platforma Zakupowa Aleo

How to manage people & processess to increase effectiveness of SSC

Nicolas Mignonneau, Head of Procurement Service Center Europe, PHILIP MORRIS INTERNATIONAL

Sesja pytań i odpowiedzi

Synergia współpracy rynków lokalnych w kontekście globalizacji/centralizacji zakupów na przykładzie przetargu na usługi transportowe w Coca-Cola HBC dla Polski i krajów bałtyckich

  • korzyści, szanse i ryzyka podejścia lokalnego i globalnego
  • zastosowanie zasady – myślenie globalne, działanie lokalne
  • zrozumienie i zaspokojenie specyficznych potrzeb lokalnych
  • konsolidacja bazy dostawców czy rozproszenie

Agnieszka Sitarska-Zalewska, Country Procurement Manager, COCA-COLA HBC POLSKA

Sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Customer Centric Procurement

  • co to właściwie znaczy?
  • korzyści z tego podejścia dla organizacji

Monika Weiss, Kierownik Działu Zakupów, BRITISH AMERICAN TOBACCO POLSKA

Sesja pytań i odpowiedzi

Zakupy indirect: Czy koszty procesowe są mierzalne?

  • optymalizacja zakupów przez zrozumienie kosztów procesowych
  • cyfrowe procesy zmniejszają koszty procesów zakupowych - najnowsze wyniki badań HTWK Leipzig i Mercateo przeprowadzone w przedsiębiorstwach w Niemczech

Gabriela Kolarczyk, Country Manager, Mercateo

Sesja pytań i odpowiedzi

SESJA WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI
Komunikacja w relacjach:
kupiec-dostawca

PROWADZENIE: Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER

Zarządzanie zmianą z sukcesem – outsourcing zarządzania dostawcami z grupy C
Case study: Danfoss

  • jak przygotowano zmianę odpowiedzialności za dostawców z grupy C
  • jaka była rola partnera wybranego do outsourcingu we wdrożeniu zmiany
  • zasady dobrej współpracy na linii kupiec-dostawca

Marta Szymańska, Procurement Director, DANFOSS
Edyta Siekierska, Supply Services Manager, XBS LOGISTICS (dostawca)

Sesja pytań i odpowiedzi

Value Co-Creation – jak kreować wartość dodaną dzięki efektywnej współpracy

  • dlaczego Kupcy nie wykorzystują potencjału współpracy z dostawcą w zakresie, w jakim by mogli
  • dlaczego warto próbować współpracować z dobrymi dostawcami w szerokim zakresie

Henryk Filak, Global Key Account Manager, BOSSARD (dostawca)

Sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę

Błędy dostawców/kupców po podpisaniu kontraktów

  • jakich błędów unikać w przetargach
  • błędy sprzedażowe i posprzedażowe

Piotr Regulski Wiceprezes Zarządu ds. Handlowych, Impel Cleaning Sp. z o.o. / Impel Security Polska Sp. z o.o.

Sesja pytań i odpowiedzi

Usprawnić komunikację Kupiec-Dostawca - zestaw praktycznych podpowiedzi
Dyskusja Kupców i Dostawców

  • czego oczekujemy współpracując z drugą stroną
  • czego nie lubią zakupy a czego nie lubią dostawcy
  • porażki i sukcesy
  • sprawdzone rady

Moderator:
Monika Bis, Dyrektor Działu Centralnych Zakupów i Administracji, MEDICOVER
Uczestnicy dyskusji:
Kupcy:
Marcin Zborowski, Head of Procurement Engineering, PHILIPS LIGHTING ELECTRONICS PIŁA
Marta Szymańska, Head of Regional Procurement Europe, DANFOSS
Monika Weiss, Kierownik Działu Zakupów, BRITISH AMERICAN TOBACCO POLSKA
Dostawcy:
Henryk Filak, Global Key Account Manager, BOSSARD
Przemysław Osowiecki, Dyrektor Handlowy, EVER GRUPA
Bartłomiej Anusiak, CEO, MIKROSTYK

Przerwa na kawę i podział na stoliki tematyczne

Sesja warsztatów – spotkań w małych grupach z ekspertami. To okazja do dyskusji na temat najbardziej nurtujących pytań. Każdy uczestnik samodzielnie wybiera interesujący go temat dyskusji. Liczba uczestników jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

  1. Zakupy a odpowiedzialność biznesu
    • zasady etyki w Kodeksie Postępowania Dostawców Grupy Polpharma

    Karolina Topczewska, Kierownik Kategorii Grupy Polpharma – IT, Telecom, Flota, POLPHARMA
    Marcin Musiał, Radca prawny, Lider projektu „Program Etyczny Grupy Polpharma”, POLPHARMA

  2. Strategie zakupowe
    • miary/KPI sukcesu i efektywności wdrożenia strategii zakupów grupy zakupowej/materiałowej/w przedsiębiorstwie

    Mateusz Rak, GBS SCM Delivery Lead, ABB

  3. Quady i przykłady – o starych i nowych metodach wzmacniania współpracy, czyli jak budować silny zespół kupców
    • zespół silnych kupców vs. silny zespół kupców
    • podejście systemowe do zespołów
    • cechy efektywnych zespołów
    • myśl globalnie, działaj lokalnie
      - o roli szefa w budowaniu zespołu

    Anna Dobieszewska, Właściciel, INTEGRITY

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum

WIECZORNE SPOTKANIE. Świętujemy dziesiątą, jubileuszową edycję Forum – wieczór pełen niespodzianek!

Dzień 2, 1 czerwca 2017, czwartek

PROWADZENIE:
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, platforma zakupowa ALEO
Mateusz Rak, GBS SCM Delivery Lead, ABB

SESJA PLENARNA: TRENDY I RYZYKA W STRATEGIACH ZAKUPOWYCH

Rejestracja i poranna kawa

Przywitanie Uczestników

Katarzyna Klimkiewicz, Project Director, BLUE BUSINESS MEDIA
Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, Platforma Zakupowa ALEO
Mateusz Rak, GBS SCM Delivery Lead, ABB

Things you do not want to do while planning your procurement strategy. 5 out of 10 most common procurement mistakes

Angus McIntosh, były CPO Beiersdorf, Ekspert Zakupów (Niemcy)

Sesja pytań i odpowiedzi

New Procurement trends linked to marketing digitalisation

  • Cross category IT and Marketing project (cloud, software - Big Data Impact)
  • Digital spend in Marketing - Pros and risks
    • Value determination
    • Measures and metrics
    • Legal constraints and new trends

Marie Fetis, Global Marketing Procurement Manager, SES Satellites (Luksemburg)

Sesja pytań i odpowiedzi

Procurement capabilities development

  • role of Procurement – until now and in the future
  • untrained buyers - children playing with matches?
  • it’s not only about capabilities but also about the team
  • Investment in Procurement capabilities does it pay off?
  • how and where to start?

Will Beattie, International Head of Business Development, The Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS)

Sesja pytań i odpowiedzi

Lunch i podział na sesje równoległe

RÓWNOLEGŁE SESJE TEMATYCZNE
SESJA ZAKUPY DIRECT
Rozwój kompetencji i narzędzia

PROWADZENIE: Mateusz Rak, GBS SCM Delivery Lead, ABB

Biznes vs Zakupy – skuteczny podział kompetencji
Case study: GE Steam Power Systems

  • gdzie „rządzi” biznes a gdzie zakupy
  • jakich KPI użyć do mierzenia relacji
  • zarządzanie globalne vs lokalne

Anna Kopytowska, Regionalny Dyrektor ds. Zakupów Europa, Bliski Wschód i Afryka Subsaharyjska, GE Steam Power Systems

Sesja pytań i odpowiedzi

Rozwój pracowników a rozwój narzędzi IT w Zakupach

  • jak rozwijać kompetencje a jak narzędzia IT 
  • czy rozwój kompetencji wymusza rozwój narzędzi czy odwrotnie?
  • w co warto bardziej inwestować

Roman Kowszewicz, Dyrektor Biura Wsparcia Operacyjnego i Projektów Zakupowych, PKN ORLEN

Sesja pytań i odpowiedzi

Robotyka procesów

Dawid Kubiak, Senior ServiceNow Analyst Simplification & Process Automation, 3M Global Service Center
Justyna Kinast, Senior Operations Manager, 3M Global Service Center
Rafał Dados, Managing Partner, EIPM POLAND, EVENEUM

Sesja pytań i odpowiedzi

Zapraszamy na prelekcje w sesjach równoległych
SESJA ZAKUPY INDIRECT
Nowe obszary optymalizacji

PROWADZENIE: Edyta Musielak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta, Platforma Zakupowa Aleo

Outsourcing twardych i miękkich usług facility management
Dyskusja panelowa

  • koszty i standardy przy przekazaniu usług do zewnętrznego partnera
  • najczęstsze trudności w sprawnym wdrożeniu
  • punkt widzenia dostawcy i kupca na przyszłość facility management w Polsce

Moderator:
Rafał Dados, Managing Partner, EIPM POLAND, EVENEUM

Eksperci:
Maciej Wiśniewski, Head of Business Development, BILFINGER HSG FACILITY MANAGEMENT (dostawca)
Marta Diop, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Sodexo Polska On-site Services (dostawca)
Grażyna Kamińska, Area Procurement Manager, AMCOR FLEXIBLES EUROPE, MIDDLE EAST AND AFRICA
Artur Żołądź, Buyer, MICHELIN

Ewolucja w zakupie floty samochodowej – od dwustopniowych negocjacji do e-aukcji

Małgorzata Niekoraniec, Główny Specjalista ds. Zakupów, ORANGE POLSKA
Maciej Fiedosiejew, Kierownik Zakupów, ORANGE POLSKA

Sesja pytań i odpowiedzi

Zapraszamy do sesji direct

SESJA E-PROCUREMENT
e-Aukcje w praktyce
- symulacje
Nowość! Możliwość wzięcia udziału w symulacji trzech e-Aukcji. Uczestnicy sesji zostaną podzieleni na dwie grupy: kupców i dostawców. Pod okiem trenera będą ćwiczyć negocjacje online – a potem wspólnie wyciągać wnioski z efektów ćwiczeń.

PROWADZENIE: Marian Gałuszka, Project Manager, PROEBIZ

Rola i funkcjonalność elektronizacji dzisiaj i w przyszłości

  • e-aukcje w praktyce
    • ERMMA - English Reverse Multi-items Multi-criterial eAuction
    • NIPPON – japońska ticker eAukcja
    • HOLLAND – holenderska eAukcja
  • pokaz live eAukcji (ćwiczenia na systemie PROEBIZ)
  • dyskusja – co zrobić, jeżeli…

Marian Gałuszka, Project Manager, PROEBIZ

Sesja pytań i odpowiedzi

Przerwa na kawę, zapraszamy ponownie na sesję plenarną

Trudne negocjacje, czyli czego Zakupowcy mogą się nauczyć od Dariusza Lorantego, byłego policjanta, czołowego negocjatora policyjnego - INSPIRACJA GOŚCIA SPECJALNEGO

Zakończenie X. edycji Forum Zakupy

PARTNERZY:

Copyright Blue Business Media Sp. z o.o. 2017

ORGANIZATOR

Organizator: Blue Business Media
Blue Business Media Sp. z o.o. Oddział Kraków
ul. Berka Joselewicza 21c, 31-031 Kraków,
tel. + 48 12 35 05 400, fax. + 48 12 35 05 401,
info@bluebusinessmedia.com, www.bbm.pl