12-13 czerwca 2019 , Warszawa , Hotel Renaissance Warsaw Airport

Obudź swój zmysł zakupowca!

ZGŁOŚ UDZIAŁ

Program

SESJA PLENARNA:
W pogoni za zmianą, czyli rewolucja (nie tylko) cyfrowa

Rejestracja, poranna kawa i poczęstunek na dobry początek dnia
Przywitanie gości i poranny networking

Moderator sesji plenarnej

Łukasz Jędraszkiewicz Łukasz Jędraszkiewicz, Dyrektor Departamentu Zakupów, Tauron Ciepło

 Success story: A family business re-shaped for global recognition – the change management process in the procurement department

Anna Młynarczyk Anna Młynarczyk, Head of Procurement and Supply Chain, Jumptec LTD, T/A CCM Motorcycles

  • the magic of uniqueness – the ins and outs of purchasing in relation to limited production; the recognition of customers’ needs, Lead Time and Supply Chain creation
  • key accepts of the change management process and their impact on the procurement process – the owners’ involvement, a motivated team and changing the methods of cooperation with suppliers
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
U progu rewolucji cyfrowej w procesach zakupowych

Małgorzata Faflik Małgorzata Faflik, Dyrektor Biur Zakupu i Obsługi Klienta, Bonprix a member of the Otto Group , Ekspert Komisji Europejskiej ds. SME

  • jak przygotować się na zmianę? systematyczne wprowadzanie nowych rozwiązań przy jednoczesnej ochronie łańcucha dostaw
  • kupiec w roli project managera – planowanie i realizowanie projektów, nowe obowiązki i wyzwania
  • budowanie partnerstwa i odpowiedzialnego biznesu, czyli czego nie kupisz na Amazonie
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Rezerwacja prelekcji – oczekujemy na potwierdzenie
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Przerwa na kawę
Zwinne zakupy 4.0: automatyzacja i digitalizacja w procesie zakupowym

Tadeusz Twardzik Tadeusz Twardzik, Dyrektor Zakupów i Logistyki, Module Technologies S.A.

  • jak usprawnić pracę zespołu zakupowego? automatyzacja i digitalizacja wybranych elementów pracy
  • digitalizacja procesów zakupowych – jak szybko i sprawnie zautomatyzować pracę, aby osiągnąć oczekiwany efekt?
  • automatyzacja i cyfryzacja – jakie korzyści może przynieść dla firmy?
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
 Digitalisation in Indirect Spend: Recognising, Measuring and Reducing Process Costs

Roland Svennberg Roland Svennberg, International Consultant, Mercateo

  • process costs study
  • Mercateo Marketplace covering tail-end spend
  • Unite - next generation procurement networks
Przerwa na lunch i podział na sesje równoległe

SESJA POZYTYWNE RELACJE TO PODSTAWA!

SESJA INNOWACJE I INSPIRACJE

SESJA PRACA ZESPOŁOWA (U PODSTAW)

SESJA POZYTYWNE RELACJE TO PODSTAWA!Jak znaleźć wspólną drogę i razem dojść do obranego celu? Nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z dostawcami

Gdy partner mierzy do ciebie z karabinu – „partnerskie” relacje z monopolistą

Piotr Pomarański Piotr Pomarański, Kierownik Działu Zakupów, Alstom, Warsztaty Utrzymania Technicznego Pociągów Pendolino

  • powiązanie relacji biznesowych i osobistych – znajomości pomagają czy przeszkadzają w osiągnięciu zamierzonego celu?
  • co zrobić, aby monopolista zaczął widzieć w Tobie partnera biznesowego, a nie kolegę? co sprawi, że zacznie się on z Tobą liczyć
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Audyt u dostawcy – narzędzie utrzymania jakości produktu i relacji z dostawcą

Łukasz Cichocki Łukasz Cichocki, Dyrektor ds. Logistyki, Mennica Polska S.A.

  • podział na role w procesach zakupowych
  • odpowiedzialności dostawcy i klienta
  • w jaki sposób można definiować, mierzyć i redukować ryzyko związane procesem zakupowym
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Rezerwacja prelekcji – oczekujemy na potwierdzenie
Przerwa na kawę

SESJA INNOWACJE I INSPIRACJEJak nie zgubić się w labiryncie zmian rynkowych? Korzystanie z nowych technologii i usprawnień sposobem na optymalizację procesów zakupowych

Robotic Process Automation i nie tylko w zakupowym Centrum Usług Wspólnych – w jakim modelu i co automatyzować, żeby oszczędzić?

Dawid Sturmowski Dawid Sturmowski, Global Automation Lead, Mars Polska

  • wybór modelu i procesów zakupowych w projekcie automatyzacji
  • stabilność RPA oraz zwrot z inwestycji
  • wyzwania oraz możliwości jakie daje automatyzacja w zakupowym centrum usług wspólnych
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Narzędzie e-procurement – innowacyjne podejście w procesie order and delivery, na przykładzie firmy zajmującej się wynajmem długoterminowym

Sebastian Krzysztofik Sebastian Krzysztofik, Head of Procurement, LeasePlan Fleet Management (Polska) Sp. z o.o.

  • tradycyjny proces order and delivery w firmach CFM – od ofertowania do dostawy
  • powody podjęcia decyzji o digitalizacji procesu
  • korzyści wynikające z wprowadzenia narzędzia e-procurement w każdym z obszarów – ofertowanie, zamawianie i dostawa pojazdów
  • transformacja współpracy z siecią dealerów w celu jej optymalizacji
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Rezerwacja prelekcji – oczekujemy na potwierdzenie
Przerwa na kawę

SESJA PRACA ZESPOŁOWA (U PODSTAW)Różne drogi – jeden wspólny cel. Jak określić cele i podzielić zadania w zespole zakupowym?

Projekty oszczędnościowe w zespołach interdyscyplinarnych

Jacek Piekutowski Jacek Piekutowski, Dyrektor ds. Zakupów, Kompania Piwowarska S.A.

  • jak dobrze zdefiniować cele i wybrać najlepszy sposób ich realizowania?
  • przejrzyste zasady raportowania – monitorowanie i kontrolowanie postępów
  • jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy poszczególnymi działami? o komunikacji wewnętrznej oraz optymalizacji procesów
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Jak wykorzystać każdą minutę? Time management kluczem do osiągnięcia niejednego sukcesu

Przemysław Zawadzki Przemysław Zawadzki, Kierownik Działu Zakupów, Gdańska Stocznia „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A.

  • jak efektywnie zarządzać czasem pracy i podnieść wartość biznesu?
  • jak skutecznie rozdzielać zadania w zespole zakupowym? planowanie, ustalanie harmonogramu, podział obowiązków
  • czas jako największy kapitał – jak zoptymalizować czas pracy?
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Rezerwacja prelekcji – oczekujemy na potwierdzenie
Przerwa na kawę

RÓWNOLEGŁE STOLIKI DYSKUSYJNE

Kapitał dla start-upów z perspektywy pomysłodawców i inwestorów

Jacek Adamski Jacek Adamski, inwestor prywatny, szef, Lewiatan Business Angels , Partner i Prezes Zarządu , SILBA ASI S.A.

  • jak teraz wygląda rynek finansowania dla start-upów w Polsce?
  • jakie możliwości daje ten rynek dla inwestorów prywatnych?
  • typowe błędy pomysłodawców w pozyskiwaniu kapitału i inwestorów w ich decyzjach inwestycyjnych
Zespół interdyscyplinarny – klucz do sukcesu w projektach oszczędnościowych

Joanna Chamera Joanna Chamera, Dyrektor Działu Zakupów, Quad Graphics Europe , Dyrektor Zarządzająca, CRT Polska

  • jaki jest cel budowania zespołu interdyscyplinarnego?
  • jednostki w zespole – kto jest potrzebny i dlaczego?
  • co zrobić, żeby zmotywować zespół?
  • jak kontrolować postępy i jakość pracy? narzędzia do monitorowania pracy indywidualnej oraz zespołowej
Partnerskie podejście do procesu przetargowego w obszarze usług marketingowych, czyli jak prowadzić przetarg, aby wybrać najlepszego dostawcę, a równocześnie minimalizować koszty udziału w przetargach całej branży.

Robert Kruk Robert Kruk, Marketing Services Procurement Head, Polpharma Group

SESJA PLENARNA:
Wyzwania dnia codziennego

Rejestracja, poranna kawa i poczęstunek na dobry początek dnia
Przywitanie gości i poranny networking

Moderator sesji plenarnej:

Łukasz Jędraszkiewicz Łukasz Jędraszkiewicz, Dyrektor Departamentu Zakupów, Tauron Ciepło

Kupiec w dobie kryzysu – jak kupować energię w trendzie wzrostowym cen?

Joanna Chamera Joanna Chamera, Dyrektor Działu Zakupów, Quad Graphics Europe , Dyrektor Zarządzająca, CRT Polska

  • analiza składowych ceny oraz kosztu zakupu energii elektrycznej
  • główne czynniki wpływające na notowania cen energii elektrycznej na Towarowej Giełdzie Energii – w jaki sposób je monitorować?
  • zakup energii elektrycznej – jaką strategię przyjąć?
  • program redukcji mocy oraz dotacje na zwiększenie efektywności energetycznej
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Dlaczego warto ubezpieczyć się umową? O tym, jak przekonałem się, że prawnicy przeszkadzają, a sprzedawcy (czasem mimowolnie) pomagają w zawarciu umowy

Robert Lara Robert Lara, Dyrektor Zakupów, Bakalland S.A.

  • najważniejsze elementy umowy oraz próba skatalogowania elementów zbędnych
  • argumentacja przy zawieraniu umów
  • przykładowe algorytmy zmiany ceny
  • możliwe konsekwencje braku umowy
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Przerwa na kawę
Rezerwacja prelekcji – oczekujemy na potwierdzenie
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
PANEL DYSKUSYJNY
Green Procurement – uwzględnienie kwestii ekologicznych w działaniach zakupowych.

Prowadzący panel dyskusyjny:

Robert Kruk Robert Kruk, Marketing Services Procurement Head, Polpharma Group

Uczestnicy dyskusji:

Łukasz Cichocki Łukasz Cichocki, Dyrektor ds. Logistyki, Mennica Polska S.A.

Jacek Piekutowski Jacek Piekutowski, Dyrektor ds. Zakupów, Kompania Piwowarska S.A.

Filip Głowacki Filip Głowacki, Head of Procurement & Administration, Extreme Events (Runmageddon)

    W panelu dyskusyjnym:
  • wyjaśnienie czym jest Green Procurement
  • dobór specyfikacji przyjaznej środowisku, czyli życie produktu „od kołyski do kołyski”
  • ekologiczna logistyka
  • praca z dostawcami nad zminimalizowaniem śladu węglowego
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Przerwa na lunch i podział na sesje równoległe

SESJA CENTRALIZACJA DZIAŁU ZAKUPÓW

SESJA CHANGE MANAGEMENT

SESJA SHARED SERVICE CENTER

SESJA CENTRALIZACJA DZIAŁU ZAKUPÓWJak stworzyć centralną jednostkę zarządzającą?

Projekt SPRINT – budowa centralnej organizacji zakupowej, obejmującej wszystkie kraje w Adamed Pharma S.A.

Paweł Koźbiał Paweł Koźbiał, Dyrektor Departamentu Zakupów i Inwestycji, Adamed Pharma S.A.

  • centralizacja Departamentu Zakupów – objęcie Polski i filii zagranicznych ustandaryzowanym procesem zakupowym
  • przejście od zakupów ad-hoc do zakupów strategicznych- opracowanie długofalowej strategii i rozwiązań presourcingowych
  • optymalizacja procesu zakupowego oraz wydatków z nim związanych
  • stworzenie sprawnych narzędzi zakupowych – wdrożenie prostych i jednolitych systemów
  • zakupy – partner dla biznesu
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Konsolidacja i centralizacja działu zakupów w strukturach dystrybucji pośredniej – etapy i założenia projektu centralizacji na przykładzie dużego koncernu dystrybucyjnego oraz prywatnej sieci hurtowni

Izabela Hajkiewicz Izabela Hajkiewicz, Dyrektor ds. zakupów, RESPOL Export-Import Sp. z o.o.

  • analiza kanałów dystrybucji i ich wpływ na realizację projektu centralizacji
  • jakie problemy mogą pojawić się podczas segmentacji dostawców?
  • wdrażanie systemu i zarządzanie zmianą – jak się do tego przygotować?
  • narzędzia wykorzystywane w procesie centralizacji działu zakupów
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Przerwa na kawę

SESJA CHANGE MANAGEMENTStopniowe wprowadzanie zmian w wewnętrznych strukturach działu zakupowego.

Hanc personam induisti: agenda est – Podjąłeś się tej roli: musi być odegrana (Seneka) Strateg, mentor, a może rzemieślnik – rola dyrektora zakupów w organizacji

Anna Waszkiewicz Anna Waszkiewicz, Dyrektor ds. Zakupów, OSM Piątnica

  • strateg – misja zakupów oparta na wartościach w biznesie
  • mentor – inspiracja, przykład, wiedza i doświadczenie – postawa godna naśladowania
  • rzemieślnik – pokaż co potrafisz – praktyczne wykorzystanie wiedzy i doświadczenia
  • co wybrać: kwalifikacje czy kompetencje? rekrutacje czy rozwój kupców?
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Rola zespołu w transformacji działu zakupów

Adam Polkowski Adam Polkowski, Wicedyrektor Departamentu Zakupów i Administracji, mBank S.A.

  • angażuj, żebyś nie musiał motywować
  • wprowadzanie zmian w ośmiu krokach
  • zaangażowanie w praktyce na przykładzie transformacji działu zakupów mBank
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Przerwa na kawę

SESJA SHARED SERVICE CENTERChwilowy trend czy ewolucja, która zmieni przyszłość firm?

LESSON LEARNED: Budowanie działu zakupów w centrum usług wspólnych na podstawie dwóch różnych strategii i modeli dla zakupów pośrednich i bezpośrednich

Ewelina Bartczak Ewelina Bartczak, Delivery Manager Indirect Materials and Services for Europe, GBS ABB

  • przykładowe modele strategii i organizacji dla zakupów pośrednich i bezpośrednich
  • wpływ zakupów na strategię i dalszy rozwój organizacji
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Zakupowe Centrum Usług Wspólnych – zagrożenia i szanse związane z ich powstawaniem.

Tomasz Ćwiek Tomasz Ćwiek, Dyrektor Departamentu Zakupów, Enea Centrum sp. z o.o.

  • nie są świadome „tu i teraz”
  • wierzą, nie mierzą
  • zakładają, a wydaje im się, że planują…
Jaki jest więc klucz do zbudowania skutecznego zakupowego Centrum Usług Wspólnych?
Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Przerwa na kawę

RÓWNOLEGŁE STOLIKI DYSKUSYJNE

Zwinność, umiejętność dostosowania się do sytuacji, nieszablonowe myślenie – jak uniknąć schematyzacji zakupów?

Filip Głowacki Filip Głowacki, Head of Procurement & Administration, Extreme Events (Runmageddon)

  • jak poznać potrzeby klientów wewnętrznych, o których oni sami mogli nie wiedzieć
  • jeden czy wielu? centralizacja czy decentralizacja? jak poznać kategorię zadając odpowiednie pytania
  • różne oblicza optymalizacji – to, co widzą wszyscy i to, co zobaczą tylko nieliczni
Pomiędzy zasadą Pareto a macierzą Kraljic’a – dlaczego 80% naszego czasu poświęcamy na „wąskie gardła”? Dyskusja na podstawie case study z branży budowlanej

Witold Nowakowski Witold Nowakowski, Dyrektor ds. Logistyki, HOCHTIEF Polska S.A.

Specyfika zakupów w SSC. Czy warto centralizować zakupy?

Daniel Górski Daniel Górski, Global&Europe Procurement Manager, Dentons Business Services EMEA

  • strategiczne partnerstwo pomiędzy SSC i biurem lokalnym/jednostką biznesową
  • najlepsze praktyki: procesy, procedury, technologia, podejście organizacyjne, sprawne implementacje kontraktów międzynarodowych
  • benchmarki: omówienie i zrozumienie pomiarów i podejść KPI
  • zakupy lokalne vs zakupy zcentralizowane
Przerwa na kawę

SESJA PLENARNA

POWER SPEECH: Zakupy i zło są na „Z”

Łukasz Jędraszkiewicz Łukasz Jędraszkiewicz, Dyrektor Departamentu Zakupów, Tauron Ciepło

  • jak sprawić by obszar zakupów zajmował kluczowe miejsce przy organizacyjnym stole
  • wyjście poza schemat standardowych zadań zakupów i tworzenie wartości dodanej
  • motywacja, zaufanie i siła w zespole jako filar jakości zakupów
Dyskusja z uczestnikami Forum o miejscu działu zakupów w organizacji

Prowadzący:

Łukasz Jędraszkiewicz Łukasz Jędraszkiewicz, Dyrektor Departamentu Zakupów, Tauron Ciepło

Uczestnicy dyskusji:

Anna Młynarczyk Anna Młynarczyk, Head of Procurement and Supply Chain, Jumptec LTD, T/A CCM Motorcycles

Daniel Górski Daniel Górski, Global&Europe Procurement Manager, Dentons Business Services EMEA

Anna Waszkiewicz Anna Waszkiewicz, Dyrektor ds. Zakupów, OSM Piątnica

Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
Zakończenie Forum

ZŁOTY PARTNER

PARTNER